Приемная исполкома
210010, г. Віцебск, вул. Гогаля, 6
e-mail: vitoblisp@vitebsk.by
Тэлефон: (+375-212) 42-57-57
Факс: (+375-212) 42-57-81
1
Главная > Беларуская версія  > Электронныя звароты

Электронныя звароты

Закон Республики Беларусь «Об обращениях граждан и юридических лиц»

У адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" электронны зварот выкладаецца на беларускай ці рускай мовах.


Электронны зварот падаецца шляхам размяшчэння яго ў спецыяльнай рубрыцы ”Электронны зварот“ на афіцыйным сайце Віцебскага абласнога выканаўчага камітэта.

 

Электронныя звароты, якія паступілі ў Віцебскі абласны выканаўчы камітэт, разглядаюцца ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў.

 

Электронныя звароты павінны адпавядаць наступным патрабаванням:

 - выкладацца на беларускай ці рускай мове;

 - звароты грамадзян павінны змяшчаць:

 

  •     найменне і (ці) адрас арганізацыі або пасада асобы, якім накіроўваецца зварот;
  •     прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месцазнаходжання);
  •     выклад сутнасці звароту;
  •     адрас электроннай пошты заяўніка.

 

- звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:

 

  •      найменне і (ці) адрас арганізацыі або пасада асобы, якім накіроўваецца зварот;
  •     поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;
  •     выклад сутнасці звароту;
  •     прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка ці асобы, упаўнаважанайва ўстаноўленымпарадку падпісваць звароты;
  •     адрас электроннай пошты заяўніка.

 

Тэкст звароту павінен паддавацца чытанню. Не дапушчаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных або абразлівых слоў ці выразаў.

 

У зваротах павінна змяшчаццаінфармацыя пра вынікі іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці),якія пацвярджаюць гэтуюінфармацыю.

Да электронных зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікоў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, што пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

Да электроннага звароту могуць быць прымацаваны дадатковыя дакументы і (ці) звесткі (дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікоў, дакументы пра вынікі папярэдняга разгляду зваротаў і іншыя дакументы і (ці) звесткі, неабходныя для рашэння пытанняў, выкладзеных у звароце).

Пры гэтым такія дакументы і (ці) звесткі неабходна прадстаўляць у форме файлаў у фарматах: PortableDocumentFormat/A (PDF/A), OfficeOpenXML (DOCX), двайны фармат з разметкай (DOC), RichTextFormat (RTF), тэкставы файл (ТХТ), OpenDocumentFormat (ODT), фармат архівавання і сціску дадзеных (ZIP, RAR), PortableNetworkGraphics (PNG), TaggedImageFileFormat (TIFF), JointPhotographExpertsGroup (JPEG), JointPhotographGroup (JPG).

 

Зварот можа быць пакінуты без разгляду па сутнасці, калі: 

  • звароты не адпавядаюць вышэйназваным патрабаванням;
  • звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам абканстытуцыйнымсудаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам абадміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
  • звароты ўтрымоўваюць пытанні, рашэнне якіх не ставіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якую яны паступілі, у тым ліку калі заўвагі і (ці) прапановы, занесеныя ў кнігу заўваг і прапаноў, не ставяцца да дзейнасці гэтай арганізацыі, індывідуальнага прадпрымальніка, не датычацца якасці тавараў, якія імі вырабляюцца (рэалізуюццамых), выкананых работ, аказваемых паслуг;
  • прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
  • заяўніком пададзена паўторны зварот, у тым ліку занесенае ў кнігу заўваг і прапаноў, і ў ім не ўтрымоўваюцца новыя акалічнасці, што маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
  •  з заяўніком спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.

Заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці.

 

Водгук электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы або накіравання заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім быў накіраваны электронны зварот.

 

 

Абскарджанне адказаў на звароты

 

Адказ арганізацыі на зварот ці рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў вышэйшую арганізацыю.

 

Адказ арганізацыі на зварот ці рашэнне пра пакіданне звароту без разгляду па істоце пасля абскарджання ў вышэйшую арганізацыю могуць быць абскарджаны ў суд у парадку, устаноўленым заканадаўствам.

 

Адказ на скаргу ў вышэйшую арганізацыю можа быць абскарджаны ў суд, калі пры разглядзе гэтай скаргі прынята новае рашэнне, якое адносіцца да кампетэнцыі адпаведнай вышэйшай арганізацыі.

 

Адказ на зварот ці рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці арганізацыі, не маючай вышэйшай арганізацыі, а таксама індывідуальнага прадпрымальніка, могуць быць абскарджаны ў суд у парадку, устаноўленым заканадаўствам.

 

У выпадку, калі электронныя звароты, якія паступаюць, аналагічнага зместу ад розных заяўнікоў носяць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнні кіраўніка дзяржаўнага органа ці іншай дзяржаўнай арганізацыі або асобы, упаўнаважанага ім падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты, могуць размяшчацца на афіцыйным сайце дзяржаўнага органа ці іншай дзяржаўнай арганізацыі ў глабальным камп’ютарным сеціве Інтэрнэт без накіравання адказаў заяўнікам.


Для зваротаў грамадзян

Для зваротаў юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў